Startsidan    Tävlingsinfo    Startlista    Kontakt    Logga in

Kristianstadsbladet

Rituals

Tävlingsinformation

Välkomna till det 30:e Tjejloppet!
Och en hel kväll med både motion och nöje!
Onsdagen den 15 maj 2019!

Flyer Tjejloppet Flyer till årets lopp hittar du om du klickar på bilden. Du får givetvis gärna skriva ut den och sätta upp den på din arbetsplats eller kopiera och skicka till dina kompisar!
Tävlingsplats Tivoliparken, Kristianstad.
Starttid 19:00
Samlingsplats Tivoliscenen, med närhet till centrala Kristianstad och Resecentrum vid centralstationen.
Anmälningsavgifter:
  Tjejer 21 år och äldre     140 kr   (Efteranmälan 200 kr)
  Tjejer 17 - 20 år                70 kr   (Efteranmälan 100 kr)
  Tjejer 16 år och yngre      70 kr   (Efteranmälan 100 kr)
Ordinarie anmälan Senast söndagen den 5 maj, via formulär på hemsidan.
Efteranmälan Mellan 17:00 och 18:30 på arenan i Tivoliparken den 15 maj. Eller via formulär på hemsidan - senast söndagen den 12 maj.
OBS! Det går inte att beställa tröja vid efteranmälan.
Företags-, team-, förenings- och skolrabatter Företag, skolor, team och föreningar får rabatt på anmälningsavgifterna om man anmäler fler än 5 st löpare samtidigt. Vid 5-9 anmälda löpare får man 10% i rabatt och anmäler man fler än 10 st löpare, så får man 20% i rabatt på anmälningsavgifterna. Utmana andra liknande/lika stora företag/arbetsplatser, föreningar/team och skolor/klasser, se vilka som kan ställa upp med flest deltagare och gör kvällen till en trevlig motionskväll för hela gänget!
Tröja Årets jubileums tröja beställs i samband med anmälan, och kostar 100 kr. Tröjan är en funktionströja, lämplig för träning och motion och går att beställa i både unisex- och speciell tjejmodell och hämtas i samband med att man hämtar sin nummerlapp. OBS! Tröjor går inte att beställa vid efteranmälan!
Färgen på årets tröja blir "mörkrosa". Vi kommer senast 15 mars att publicera bildexempel på tröjan på hemsidan och Facebook, så att du kan se hur den kommer att se ut.
Baguetter
och mackor
Du kan som vanligt beställa baguetter och mackor från Conditori Fantasi/Darins till specialpris (mindre dricka eller kaffe/te ingår). Beställningen görs på hemsidan fram till och med fredagen den 10 maj.
Betalning Betalningsuppgifter fås vid anmälnings- eller beställningstillfället om man trycker på fakturaknappen. (Man måste inte skriva ut dokumentet, men det är naturligtvis möjligt att göra det. Kopiera informationen till något dokument och spara, om du inte betalar direkt när du anmäler dig, för varken du eller arrangören kommer åt uppgifterna efter att du gjort anmälan klar.)
Nummerlappar Tjejloppets nummerlappar hämtas ut vid Tivoliscenen, mellan 17:00 och 18:30.
Speaker Vid samlingsplatsen kommer det att finnas speakers som informerar om loppet och berättar vad som händer.
Uppvärmning Gemensam uppvärmning med hjälp av Revive ca 18:40, så att alla blir redo för start.
Startled Vi har inga speciella startled, men vi rekommenderar de som har väldigt bråttom att ställa sig långt fram i starten och de som tänker ta det lite lugnare att ställa sig längre bak, så flyter starten bäst för alla.
Tidtagning Vår devis för loppet har alltid varit: "Naturligtvis INGEN TIDTAGNING, alla springer, joggar eller går i egen takt!"
Och så blir det i år också, men vi sätter upp en stor klocka vid varvning/målgång, så att de som vill snegla lite på klockan kan gör det.)
Banan Det blir en del förändringar av banan i år, men denna gången hoppas vi kunna dra banan precis som vi vill ha den, eftersom Tivoliscenen är färdig i år. Det blir de traditionella 2,5 km för ett varv och eventuellt kontrollmäter vi också banan, men då för 5 km (2 varv). Du går, joggar eller springer 1, 2, 3 eller kanske 4 varv!? Vi drar ett rep vid varvningen efter exakt 35 minuter, då vi vill ha alla löpare mot målet.
Vätska Vatten erbjuds vid målgången och passeringen i Hälsoträdgården.
Dusch, omklädnad Vi har slopat möjligheten till dusch och omklädnad i samband med loppet eftersom detta knappt utnyttjats de senaste åren. Men meddela kontaktpersonen om du behöver dusch och omklädnad, senast veckan före loppet, så löser vi det på något sätt (troligen Tivolibadet i så fall).
Priser
Prisutdelning
Våra samarbetspartners tillsammans med många lokala företag bidrar till ett stort prisbord med gåvor och priser till alla som har fullföljt sina lopp, dessutom lottas extra priser ut till några extra lyckosamma deltagare. Prisutdelning sker i huvudsak direkt vid målgång, ev kan några extra fina priser lottas ut på scenen ca 20:05. Personlig närvaro fordras vid utlottning.

Extra fint pris till bästa temaklädsel på årets tema: Party!
Servering Fika, mackor, godis och dricka till humana priser.
De som har beställt lite finare dubbelmackor eller baguetter från Conditori Fantasi kan hämta dessa i serveringen.
Foto/film Vi har någon/några fotografer ute längs banan och publicerar foton och ev filmer på loppets Facebooksida efter loppet. Vill du inte vara med på bild, så ge fotografen någon form av tecken eller be oss att plocka bort bilden i efterhand.
Kvarglömda saker Saker som upphittas efter loppet förvaras i vår klubbstuga Bockatorpet. Kontakta någon av kontaktpersonerna, se kontaktsidan.
Tjejloppetlogga

Tjejernas eget lopp i vackra Tivoliparken!

BTR-bild